det snöar ute?

Har precis tagit mig en dusch så himla sköönt! ;) Just nu läser jag igenom lite böcker som jag fick med mig igår ifrån skolan. Senare så ska jag möta upp Josefine & vi ska dra ner till biblioteket och plugga järnet ;) Senare ikväll blir det förmodligen träning!

Föresten så snöar det ute igen & jag HATAR'T

Ha en bra dag!

Trött tjej

God morgon! Sitter här & käkar frulle & ska snart kolla på en film, sen blir det att städa o det är mindre kul, men måste man så måste man. Senare runt 2 ska vi träna på TR det blir styrka & kondition idag för min del. Måste gå lägga mig tidigt ikväll så jag kommer upp imorgon för ska åka ner till torsås på introduktion.
Vad ska ni själva göra denna dag?

Dag 6 - Min dag

Jag gick upp kl 10 ungefär för jag var ledig idag, gick ut med vovven, käkade frulle bosatte mig i soffan och bara tog det chill för var extremt trött. Tog mig en dusch när plutten kom, åkte till affären & handlade till tacos, vi åt kollade på film och hade det mysigt!

Bara en chilldag helt enkelt. Och har inga bilder heller för måste inhandla mig en ny kamera, där vet ni varför jag ite lägger in så mycket bilder ;)

Äntligen fredag!

Ännu en ledig dag idag, sköönt! Just nu ligger jag i soffan & glor lite på tv & ska strax hoppa in i duschen tror jag. ;)
Ikväll blir det en mysdag, är hemma själv med min plutt för mamma & pappa åkte till Östersund imorse så vi ska laga till oss lite tacos oså :). Jag ska verkligen njuta av denna helg för på måndag är jag garanterat inte fri längre, för det är plugg som står på schemat hela dagarna!


hahah. min hund drömmer & skäller as mesigt i sömnen!

En ledig måndag

Har varit ledig idag ifrån praktiken för Ella var sjuk, så jag har inte gjort så mycket idag! Typ det enda jag har gjort är att tvätta ett täcke & typ sovit. Ska alldeles strax träffa Emmelie och sen ikväll så blir det träning igen & jag ska väl träna både kondition & styrka. Föresten vad tyckte ni om solsidan igår då? Jag tyckte iaf att det var asbra :D!

Dag 5 - Vad är kärlek?

Kärlek är helt omöjligt att beskriva. Det är helt olika från person till person. Men kärlek för mig är med mina underbara & troga vänner, min familj & även med en man tycker om väldigt mycket  som i det här fallet är min underbara pojkvän.

Men kärlek kan betyda väldigt mycket på helt olika sätt. Som t.ex. när man är kär så känner man att man får fjärilar i magen om man är med en person som man är väldigt kär i & man blir helt lycklig och allt känns så himla rätt. Kärlek kan man även ha till djur.. så det är helt omöjligt att beskriva vad kärlek egentligen är för något.

söndag

Jag har tyvärr inte bloggat på några dagar, men jag har inte direkt orkat. Men jag ska snart äta mat så att jag kan träna sen ikväll! Sen så är det SOLSIDAN! wiihue :D! Det är väldigt efterlängtat. Imorgon börjar praktiken igen & på fredag slutar jag & byter skola. Det kommer snart upp ett inlägg om dag 5, måste bara finna motivationen igen! håll ut.

praktik

Skolan har börjat, eller för mig har praktiken börjat.. så jag går från 7-4 & 9-4 varje dag & sen käkar jag och tränar.. är med kompisar &så.  så jag ska verkligen försöka blogga mer & skriva ner dag 5,6,7 osv. :) Men nu ska jag rulla till min praktik & idag ska jag vara hos min kompis som är frisör.

hemkommen ifrån träningen

Ska alldeles strax hoppa in i duschen & duscha av mig all svett!! Vart inte så bra träning idag, kände att maten kom tätt in på hela träningen.. måste typ äta 2 timmar innan men jag gjorde det bästa utav situationen :) Sen ska jag jag sova för min praktik börjar imorgon & jag mååste upp kvart i 6 weeey! jag lär vara död imorgon bokstavligt talat!

hööörs

Dag 4 – Det här åt jag i dag

I morse käkade jag en macka & drack 1 glas juice. Hade ingen fil hemma ;(
Sen åt jag schnitzel & pommes & en tallrik fil med banan, linfrön och solroskärnor i. Ingen direkt bra mat idag, men är inte bra på att äta mat ;p

Måndag

Godmorgon! Har precis fått lite frulle i magen. Fanns dock inte fil som jag gillar ;(!  Men idag är jag iaf hundvakt & lille Majken! ska vara det fram till kl 1 idag. Sen blir det att städa mitt rum inte lika kul direkt, åka ner till banken sen träna ikväll & jag är sjuuukt pepp för här ska det tränas ;) Och imorgon börjar skolan igen. Jag har praktik ända fram till den 21 sen den 24 slutar jag skolan & börjar i Torsås!

I'm hoooome

Hej har precis varit & hämtat min lille fishund hos Nanny & Fredrik! & nu ligger han och sover som en stock i min säng haha.
Busfabriken var iaf jätteskoj faktiskt ;) speciellt om man gillar att busa med barn. Snart så ska jag & min plutt kila ner och bosätta oss framför tv & leka pensionär för vi ska nämligen spela bingolotto haha :) så vi håller tummarna att vi vinner lite cash!  Sen ska jag lägga mig för jag ska vara hundvakt imorgonbitti kl 6!!! shiiiiet.

Hade!






Dag 3 – Mina föräldrar

Jaa detta var svårt. Men iaf.. Min mamma heter Ann-helén & hon är 41 år & min pappa heter Håkan och han är 46 år. Min mamma jobbar med barn som är utvecklingsstörda & min pappa arbetar som snickare! Min pappa & jag skojar om allt! Mamma kan man prata med om allt likaså med min pappa. ja, jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer, så jag tror jag slutar här!

en tidig morgon

Jag är uppe tidigt! klockan ringde vid 8 så att det riktigt skärde i öronen inte mysigt att vakna på de sättet! Men iaf, idag så ska jag, älskling, Emil & älsklings syster till busfabriken & busa med lille Emil! Haha, jag har aldrig varit där men jag hoppas på att det kommer vara roligt! :D

Föresten kollade ut för en liten stund sen.. snön har smält ganska mycket faktiskt & det gillar jag :)!
Nä, om jag skulle ta & gå upp (är väldigt morgon trött!!!) och käka lite frulle sen ta på mig, för vi ska strax åka till hans syster sen åker vi till Linköping.



Så ni får helt enkelt ha en lika rolig & trevlig dag som jag ska ha!  Och Jossi! Lycka till imorgon & hoppas det går jättebra med allt! ska allt fråga ut dig ;) hah!






duschad & klar för sängen

Kom hem ifrån bio för cirkus 45 minuter sedan & har precis tagit mig en dusch så himla skönt! Och vet ni vad? snöööön smälter! så jääkla underbart. Nu ska jag strax ta och sova för ska upp hyffsat tidigt imorgon.

Ha en bra natt alla nattugglor ;)

biokväll

Käkade för en liten stund sedan  & nu kollar jag lite på tv.. jag ser på babylon A.D. En bra film om man gillar Action. Om en liten stund ska jag åka ut till piperskärr & lämna min lille gosiga hund (även om han tror sig ibland & inte lyssnar) Sen ikväll ska vi på bio med Ella & Fredrik! kulkul.

Imorgon väntar en rolig dag haha! Berättar imorgon vart vi ska!
Ha en trevligt kväll!

Dag 2 – Min första kärlek

Min riktiga första kärlek är faktisk med min älskling! Jag kan säga att jag har tyckt om många personer men aldrig fallit för någon som har jag gjort för Mange! Han är helt underbar, har aldrig träffat någon som är som han.
Första gången vi träffades var på en hemmafest hos Marlene, skulle egentligen inte ha gått dit men Emmelie och jag gick dit ändån för att träffa Ella! Var inte där så himla länge bara 1 ½ timma ungefär. Sen ci en vecka senare hörde han av sig till mig och vi träffades och umgicks väldigt mycket  & den 6 Mars vart vi tillsammans!

12.02

Nu ska jag och min älskling åka till affären & handla lite käk & senare rulla vidare..  Hörs om nåra timmar :)!

Dag 1 - Presentera dig själv

Mitt namn är Mathilda Karlsson & jag bor i en skithåla som heter Västervik. Jag är 17 år fyller 18 den 28 september. Jag bor hemma och hos min pojkvän. Jag har en liten hund på ynka 3½ månad och det är en dvärgpincher/chihuahua & han heter Bill.

Just nu pluggar jag ingenting men ska strax börja i Torsås med en plutt som heter
Josefine! Det jag ska plugga är Samhäll - samhäll på distans. Jag gillar att resa & ha det gött, umgås med nära o kära & även min älskling. Äventyr är jätteroligt tycker jag! Och en massa mer saker, kan inte beskriva allt.
Det jag inte tycker om är folk som ljuger och drygar sig, stör mig väldigt lätt på sådant & blir lätt irriterad.

Jag är väldigt intresserad av skådespeleri. Min absolut bästa favorit film är Harry potter filmerna & 12 rounds m.fl. Action & komedi är det som står högst upp på listan.

Kan inte klara mig utan musik på en hel dag. Min musiksmak är väldigt bred så lyssnar på det mesta jag tycker om & som är bra i mina öron.



Hulken?

Kl halv 9 imorse drog jag på mig träningskläderna & kände mig nästan som Hulken! Eller egentligen inte.. Trött var jag och seg var jag! Men jag hade iallafall en ängel som heter Josefine som kunde ha hand om Billebutt ;) TACK MYCKET!!! Sen vid halv 11 ungefär var vi klara & åkte hem & käkade frulle, duschade & sen vid halv 1 begav jag mig till Josefine :) Vi bakade vitkladdkaka som var mums! Vi spelade även Wii - Mariokart haha & vi var skaaapligt bääst på de de ni ;) nu ska jag kolla på tv & vara allmänt seg på denna Fredag! Sen väntar duschen på mig.

Ha en trevlig kväll!

Lär känna mig

Lär känna mig på 30 dagar

Dag 1
– Presentera mig själv
Dag 2 – Min första kärlek
Dag 3 – Mina föräldrar
Dag 4 – Det här åt jag i dag
Dag 5 – Vad är kärlek?
Dag 6 – Min dag
Dag 7 – Min bästa vän
Dag 8 – Ett ögonblick
Dag 9 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar 
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Hemma

Kom hem för en liten stund sen så nu gör jag inte så mycket ligger & kollar facebook lite inget kul direkt. Är dock inte på humör heller för den delen så jag tror nog vi hörs imorn!

110106

Nu är jag precis klar & FAN vad det snöar? helt sjukt. Ska snart rulla hemmåt och sen bege mig till Gamleby & fira Emma som har fyllt 18.

Hade! snöa inte igen bara ;)

Salt.

Idag har jag varit hundvakt åt en liten söt filur & även min egna hund. Har varit jätteroligt men dock väldigt jobbigare än vad jag trodde! Båda är ju 3 ½ månad ;)
Senare kom min plutt hem och vi åkte hem till honom och duschade & sen käkade vi tacos hemma hos mig, mysigt :)
Runt 8 ungefär åkte vi ner till Hemmakväll och hyrde en film, vi hyrde Salt. Så vi har precis sett klart på den & nu ligger vi här i sängen och kollar runt lite på varsin dator & jag ska väl snart sova tror jag för är extremt trött!
Ha de gött!

Narnia

Hej alla goa & glada människor! :) Allt bra? här är det iaf bra. ;)

Käkade för en stund sen så nu är jag propp mätt!! Men gott var det allt :)
Nu vid 9 ska jag och älskling gå på bio & vi ska se Narnia! Hoppas den är bra! Någon som har sett den? ;P
Ha en bra kväll gott folk!

Back on track!

Idag är det full rulle här hemma, städa, tvätta, laga mat yeeah you name it! ;)

Och GOTT NYTT ÅR en dag försent :D! men jag hoppas verkligen att erat år blir ännu bättre än förra året!
Jag och Mange åkte hem till Ella & Fredrik och tog det lugnt bara & det var väldigt skönt måste jag säga eftersom vi 2 har varit sjuka.. så det är därför jag inte har bloggat men nu är jag back on track! :D sååå jääkla skööönt! Fast är lite förkyld bara men de går.
Nu måste jag rulla vidare! ;)

RSS 2.0